Η Κρήτη τον 17ο  και τον 18ο αιώνα

 Το 1669 η Κρήτη περνά από τα χέρια των Βενετών στην κυριαρχία των Οθωμανών.

Για να διοικηθεί χωρίστηκε σε 3 Σαντζάκια (επαρχίες), σε κάθε ένα από τα οποία ένας Πασάς είχε την ευθύνη της διοίκησης.

ΣΤΡΑΤΟΣ: Ο οθωμανικός στρατός στελεχώνονταν από τους Γενίτσαρους. Η σκληρή συμπεριφορά τους προς τους  χριστιανούς αποτελούσε συχνά την αιτία εξεγέρσεων.

ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ: Ο πληθυσμός που κατοικούσε στις πόλεις ήταν μεικτός, με σημαντικό το προβάδισμα του μουσουλμανικού έναντι του χριστιανικού  στοιχείου, κυρίως λόγω των εξισλαμισμών. Αντίθετα, στην ύπαιθρο- και ειδικά στις πιο απομακρυσμένες από τα κέντρα περιοχές- κυριαρχούσαν οι Χριστιανοί. Ο ανταρτοπόλεμος μεταξύ Χαϊνιδων  και Γενίτσαρων ήταν συχνό φαινόμενο.

Με αφορμή τον Ρωσοτουρκικό πόλεμο (1768-1774) , ξέσπασαν σε διάφορα μέρη του ελλαδικού χώρου εξεγέρσεις κατά των Οθωμανών, με υποκίνηση της Ρωσίας. Οι εξεγέρσεις αυτές οργανώθηκαν από τους στενούς συνεργάτες της αυτοκράτειρας Αικατερίνης Β΄, τους αδερφούς Ορλώφ, για αυτό και είναι γνωστές ως Ορλωφικά. Η ελπίδα για απελευθέρωση με τη βοήθεια των Ρώσων φούντωσε και στο νησί.

Μπορείς να μάθεις περισσότερα για τη ζωή των Ελλήνων στην περίοδο της Τουρκοκρατίας πατώντας ΕΔΩ

Η μοναδικότητα  των Σφακίων